Barbie | Επιστημονική Μελέτη ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά

Η Mattel δημοσιεύει τα τελευταία ευρήματα της πολυετούς μελέτης με την ομάδα νευροεπιστημόνων στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ σε συνεργασία με την Barbie, που αναλύουν τις αναπτυξιακές επιδράσεις του παιχνιδιού με κούκλες. Στο τρίτο έτος της μελέτης, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το παιχνίδι με κούκλες θα μπορούσε να ωφελήσει τα παιδιά με διαφορετικά στυλ κοινωνικής επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εμφανίζουν νευροαποκλίνοντα χαρακτηριστικά που συνήθως συνδέονται με τον αυτισμό.

Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τη νευροεπιστήμονα Δρ. Σάρα Γκέρσον από το Κέντρο Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ για την Επιστήμη της Ανθρώπινης Ανάπτυξης, επανέλαβε ευρήματα από τα προηγούμενα δύο χρόνια που σχετίζονται με τον εγκέφαλο και
διεύρυνε τη μελέτη ενσωματώνοντας εύρος συμμετεχόντων με διαφορετικότητα*, συμπεριλαμβανομένων παιδιών ηλικίας 4-8 ετών που εμφανίζουν υψηλά και χαμηλά επίπεδα χαρακτηριστικών που συνήθως συνδέονται με τον αυτισμό.

Σε συνεργασία με την Δρ. Κάθριν Τζόουνς, Διευθύντρια του Ερευνητικού Κέντρου Αυτισμού της Ουαλίας στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, αυτά τα δεδομένα υποστηρίζουν τα συμπεράσματα που εξήχθησαν τον πρώτο χρόνο, αποδεικνύοντας ότι το παιχνίδι με κούκλες μπορεί να υποστηρίξει την κοινωνική επεξεργασία μεταξύ των παιδιών είτε όταν το παιδί παίζει μόνο είτε με παρέα. Τα αποτελέσματα από το τρίτο έτος ενισχύουν αυτό το εύρημα σε παιδιά με ή χωρίς υψηλά επίπεδα αυτιστικών χαρακτηριστικών μέσω των διαφορετικών προσεγγίσεων τους στο παιχνίδι.